Prawo do przenoszenia danych

Prawo do przenoszenia danych

 

Procedura bezpieczeństwa przetwarzania danych osobowych

Data wprowadzenia: 25.05.2018 r.

Numer procedury
I.12.

Realizacja prawa do przenoszenia
danych osoby, której dane dotyczą

Nr wersji procedury: 1.0 
 Ilość stron: 3

 

1.  Uczestnicy procedury:
  • wnioskodawca
  • osoba upoważniona do przetwarzania danych osobowych;
  • Administrator Systemu Informatycznego;
  • Administrator danych.
 2.  Wymagane dokumenty:
  • wniosek osoby, której dane dotyczą, o przeniesienie danych osobowych;
  • ewidencja udzielanych informacji w sprawach dotyczących praw osób, których dane dotyczą;
  • odpowiedź na wniosek.
 3.  Przesłanki warunkujące zasadność żądania:

Osoba, której dane dotyczą ma prawo otrzymać w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do druku dane osobowe jej dotyczące, które dostarczyła Administratorowi Danych, oraz ma prawo przesłać te dane osobowe innemu administratorowi bez przeszkód ze strony administratora, któremu  dostarczono te dane, jeżeli:

  • przetwarzanie odbywa się na podstawie zgody lub umowy;
  • przetwarzanie odbywa się w sposób zautomatyzowany.

Wykonując prawo do przenoszenia danych osoba, której dane dotyczą, ma prawo żądania, by dane osobowe zostały przesłane przez Administratora Danych bezpośrednio innemu administratorowi, o ile jest to technicznie możliwe.

 4.  Nieskuteczność żądania:
  • prawo do przenoszenia danych nie ma zastosowania do przetwarzania, które jest niezbędne do wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej Administratorowi Danych;
  • prawo do przenoszenia danych nie ma zastosowania w przypadku przetwarzania danych dla celów interesu publicznego w dziedzinie zdrowia publicznego takich, jak:
    • profilaktyka zdrowotna,  medycyna pracy, ocena zdolności pracownika do pracy, diagnoza medyczna, zapewnienie opieki zdrowotnej lub zabezpieczenia społecznego, leczenie lub zarządzanie systemami i usługami opieki zdrowotnej lub zabezpieczenia społecznego na podstawie prawa lub zgodnie z umową z pracownikami służby zdrowia,
    • ochrona przed zagrożeniami zdrowotnymi lub zapewnienie wysokich standardów jakości i bezpieczeństwa opieki zdrowotnej oraz produktów leczniczych lub wyrobów medycznych, na podstawie prawa, które przewiduje odpowiednie, konkretne środki ochrony praw i wolności osób, których dane dotyczą, w szczególności tajemnicę zawodową,

z zastrzeżeniem warunków i zabezpieczeń, że dane osobowe będą przetwarzane przez lub na odpowiedzialność pracownika podlegającego obowiązkowi zachowania tajemnicy zawodowej na mocy prawa lub przepisów ustanowionych przez właściwe organy krajowe lub przez inną osobę również podlegającą obowiązkowi  zachowania  tajemnicy  zawodowej  na  mocy  prawa  lub   przepisów ustanowionych przez właściwe organy krajowe;

  • prawo do przenoszenia danych nie ma zastosowania w przypadku przetwarzania danych dla celów archiwalnych w interesie publicznym, do celów badań naukowych lub historycznych lub dla celów statystycznych, o ile prawdopodobne jest, że realizacja prawa do usunięcia danych uniemożliwi lub poważnie utrudni realizację celów takiego przetwarzania;
  • prawo do przenoszenia danych nie ma zastosowania w przypadku przetwarzania danych dla celów ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.
 5.  Procedura:
  • rejestracja wniosku w Ewidencji udzielanych informacji w sprawach dotyczących praw osób, których dane dotyczą;
  • ustalenie zasadności żądania;
  • przedstawienie propozycji działania Administratorowi danych;
  • w przypadku żądania uzasadnionego (pkt 3):
    • powiadomić Administratora danych o konieczności przeniesienia danych,
    • na podstawie decyzji Administratora danych przygotować w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do druku dane osobowe dotyczące wnioskodawcy,
    • przesłać wnioskodawcy   przygotowane   dane  lub bezpośrednio wskazanemu przez wnioskodawcę administratorowi,
    • poinformować pisemnie wnioskodawcę o sposobie realizacji wniosku;
  • w przypadku żądania nieuzasadnionego (pkt 4):
    • sporządzić decyzję odmowną z uzasadnieniem,
    • przedstawić decyzję do podpisu Administratorowi danych;
    • przesłać decyzję wnioskodawcy listem poleconym za potwierdzeniem odbioru.

 

Zobacz także

AKTUALNOŚCI